27 Kasım 2010

Lamy Sevenler Buraya



Bir kırtasiye dükkanında bir yandan kalemlere bakıyor bir yandan konuşuyoruz arkadaşımla.

"Neden bu kadar çok seviliyor Lamy kalemleri?" diye soruyor arkadaşım, tabii konumuz Lamy Safari ve Lamy Al-star dolmakalemleri -diğer Lamy ürünleriyle aramız hoş değil. (Efsanevi Lamy 2000 hariç. Ancak onun sınıfı bambaşka.)

Aklıma ilk gelen düşünceleri söylüyorum; "Basitliği, sade oluşu, ergonomisi ve fiyatının uygunluğundan dolayı."

Ama bunlar bütünüyle doyurucu yanıtlar değil. Çünkü 1980'lerden beri kimilerinin abartıldığı düşündüğü bu renkli plastik kalemler evvelâ genç insanların gönlünü almasını bilmiş, insanları dolmakaleme, yazı yazmaya özendirmiştir. Önce diğer firmalar tarafından sessizlikle karşılanan Lamy Safari ve onun bir üst sınıfı Lamy Al-star modelleri daha sonra gördüğü küresel ilgi nedeniyle sürekli taklit edildi.

Lamy Safari ve Al-Star kalemlerin bu kadar sevilmesinin temel nedeni çok daha pahalı dolmakalemlerin yapamadığı bir şeyi, yazı yazmanın hazzını duyurması, insanın yazıya eğilmesinin güzelliğini mütevazı bir tavırla duyurması.

Ayrıca çok daha pahalı ve çok daha fazla emek verilmiş diğer dolmakalemlerin çoğunda Lamy Safari'lerin pratik yapısından ve sevimliliğinden eser yok.

Tam bu sırada satıcı da söze karışıyor ve "Ne var bu kalemlerde anlamadım, bu gidişle ben de bir tane alacağım." diyor.

Fakat bir türlü istediğimiz Lamy dönüştürücüyü bulamıyor, "Çok söyledik firmaya ama halen gelmedi." diyor.

Sonra bir başka dükkana giriyoruz, onlar da arıyor bulamıyorlar fakat biri çıkıp yandaki bir başka dükkandan alıp geliyor.

Akşam oluyor bu arada, gün bitiyor.

30 yorum:

  1. Sevgili Mehmet Bizans !
    Benim de koleksiyonumda bir Lamy Safari var. Ne yazık ki satın aldığım yerde bizim memleketimizin huyu olarak kalemi denettirmemişlerdi. Zamanında da müzik kasetlerini dinletmezlerdi. Yasakçı zihniyet.
    Lamy i alıp eve gittim. Fakat uç problemli çıkmıştı. Bir türlü kalem kaymıyor ve hard start dedikleri problemi yaratıyordu. Burdaki temsilcisini aradım ve sorunumu anlattım. İthalatı yapan bir hanım. Sanki uzay mekiği challenger da problem yaşıyorum.. hanım kalemi bize getirin, ilk önce inceleyelim sonra almanya ya göndereceğiz, yenisini veremiyoruz dedi. Cevaba bakarmısın. Acayip kafam bozuldu. Almanya ya bir ziyaretim de yanıma alıp götürdüm. Lamy bana bir kalem mağazası adı verdi. Oraya gittim. Kalemi alıp büyülteç altında bakınca hemen bir imza alıp yenisi verdiler bir yedek uçla. Lamy Safari Al-Sport ta bu bahsettiğim iki sorunla çok sık karşılaşılıyor.
    Bu kalem hızına göre çok fazla mürekkep boşaltıyor. Eşit hızda yazsanız bile zaman zaman hard start yapıyor. Bu yüzden çok sık yıkamak gerekiyor damak yollarının açık kalması için. Bir de lamy ye pelikam mürekkep yada carbon partikül tabanlı mürekkep yaramıyor. Bende Quink ile iyi davrandı nispeten..

    Sevgilerim İle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiye de ki dağıtıcılar yasal boşlukları kullanıp müşterinin burnundan getiriyorlar. Lamy kaliteli bir marka , fakat bakkal gibi bir mantık ile dağıtıcı şirketler bir çok markayı kirletiyor.

      Sil
  2. Merhaba efendim,

    Yaşadığınız soruna üzüldüm. Ne yazık ki ülkemizde benim de hep şikayet ettiğim bir sorun yaşanıyor: insanlar mesleklerinin gereklerini yapmıyorlar! Siz sorununuzu Almanya'da çözmüşsünüz. Oysa müşteri memnuniyeti diye bir şey var, kalemden ve hizmetten memnun olan yeniden kalem almaz mı? Bunu dahi düşünemiyorlar.

    Yorumunuz önemli, sadece Lamy için değil diğer marka kalemlerin temsilcileri arasında da aynı zihniyete sahip olanlar var, satıcıların hali ise ortada, içler acısı.

    Mürekkep çok önemli elbette, kalemin kanı, canı herşeyi. Ben en çok Caran d'Ache'tan, sonra Waterman ve Rotring'den hoşnutum.

    YanıtlaSil
  3. Kalem manyagi deli bir benim sanirdim:)Cocuklugumuza dönüp,bir baklmalisiniz doktor bey!

    YanıtlaSil
  4. Lamy! Kalemim! Adamım! :) Lamia diyorum bazan kendisine. Evet, ben de bir Lamyseverim, müptelasıyım da desem yalan olmaz. Seneler evvel, hep kağıt kalemle dolaştığımı bilen bir arkadaşım hediye etmişti, sen yazarsın, al bununla yazarsın diye. İlk Lamia'm o idi, nefti ve metalik, al-star modeliymiş. Ah ne sevdim o kalemi, ilk kitabımı da o kalemi yazdım hatta. Epey de yol tepti benimle. Her şeyi onunla yazdığım ve her yere götürdüğüm için nice düştü kalktı, yoruldu tabii beberuh, iki sene evvel de Hakk'ın rahmetine kavuştu. Heman Cağaloğlu'na koştum o gün, Lamy'siz ne yapacağımı bilemedim mahzun.

    Orada kalemci dükkânında bir ağbim var, kalemi iyi bilen. Dedim, ağbicim öldü kalemim. E, dedi, sen bunu böyle sirkeyle ovalayacaksın, öyle yıkayacaksın, şöyle kurutacaksın filan neticede geçmiş olsun, dedi. Aldı emektarımı, yine de Allah'tan ümit kesilmez, dedi. Olsun dedim, ben ondan çok memnun kaldım, nice kahrımı çekti, hakkım helaldir, o da bana etsin. Tamam, dedi. Meğer Lamy firma olarak alıyormuş ölü kalemleri, bakıyormuş hayat var mı diye. Tamam dedim siz onu iyileştiredurun, fakat beni Lamy'siz komayın, göndermeyin dedim. Çıkardı jilet gibi, cillop gibi yeni Lamy'leri, gözüm döndü vallahi. Derhal kaptım kırmızı ve metalik olanı, yine al-star. Safari modelini de sevdim amma metalikte hoş bir pırıltı ve cazibe var. Gönlüm tekrar al-star'a kaydı vesselam. Yeşilden kırmızıya Lamia, iki sevdiğim renkten iki dost. Yanımda durup bakıyor şimdi bana, klavyenin tuşlarına. Benimle daha güzel yazıyorsun, der gibi. Kıskanmıyor yok, kendinden çok emin Lamia. biliyor ki, dönüp dolaşıp elime onu alacağım önünde sonunda.

    Oldu olacak, emektarımın akıbetini de yazayım. Ben kırmızıyı aldım amma aklım yeşilde tabii, bırakmam onu yad ellerde. Öldüyse de ben gömerim kendi bahçeme. Neyse koştum gittim bir hafta sonra. Ağbim, dedi, al buyur kalemin yaşıyor. Amanın ne sevindim, bir idi iki oldular diye. Biraz öksürüp tıksırıyor malum yaşlılık. Kırmızı kadar cevval olmasını da beklemiyordum zaten. Biraz kullandım, baktım zorlanıyor, dedim tamam Lamiacığım, ben seni gayrı kalemliğime koyayım, sen rahat otur, artık yazmak zorunda değilsin, emeklisin. Kalemlik ailesinin büyüğü, en kıdemlisi oldu ya aman efendim bir kurum bir çalım, ondaki bahtiyarlık kimsede yok. Dolu dolu yaşadığı ömründen ziyadesiyle hoşnut, ezcümle.

    İşte benim Lamy ile münasebetim. Tüm Lamyseverlere selam ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şu sıralarda kalemimi nereden alsam diye araştırıyorum. madem bildiğiniz bir kalemci dükkanı var ve memnunsunuz; ulaşım bilgilerini bana ulaştırabilirsen sevinirim.

      Sil
  5. Bir kalemin öyküsünü yüzümde tebessümle okuyacağım hiç aklıma gelmezdi doğrusu. Derhal blogunuzu takibe alıyorum. :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,
    Lammy safari aldim fakat, duz cizgilerde bile kesiklikler oluyor. Nasil cozebilirim bu sorunu ?

    Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, sağlıklı bir mürekkep akışı yok anlaşılan.Büyük ihtimalle damakta bir sorun var. Temizleyip yeniden deneyin. Olmuyorsa aldığınız yere gidip değiştirilmesini talep edin.

      Sil
    2. Mürekkebin saklama koşulları kimyasını bozabiliyor, bu durumda sıvılarda ki yüzey gerilimini bozacağı için akışı bozulan mürekkep hızlı ya da yavaş akabiliyor. Kalemin uç kısmında bozulma da olabilir.

      Sil
  7. Ben de bugün elime aldım Lamy Safarimi.İçinde pompa çıkar zannediyordum. Ama sadece bir tüp çıktı. Yıllardır bilgisayar kullanıyorum. Kalemle yazmanın hazzını tattım tekrar. Parlak beyaz ve üzerinde Ata'nın imzası var. İleride kırmızısını da alıp kapakları değiştirerek kırmızı-beyaz kalemler elde etmeyi düşünüyorum. Şimdi bir pompa almayı düşünüyorum. Sheaffer marka mürekkep kullanıyordum önceki kalemimde. Umarım Lamy ile iyi anlaşırlar. Kullanan oldu mu bu mürekkebe Lamy ile? Umarım sorun yaşamam. Yarık okulda nöbet defterine ilk imzamı atacağım. Nice hayırlı imzalar atarım inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun. Aldığınız mürekkeple bir sorun çıkacağını zannetmem.

      Sil
  8. Merhaba, heiye konusunda kararsız kaldım size danışmak istedim. Lamy safari yada all star ve Lamy accent Karelia Wood, yeni çıkan seri ahşap gövdeli dolma kalem. Sizce hangisi önemli bir hediye için daha iyi bir seçin olur. Alacağım kişi 30 yaş üstü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Safari gençler için ideal bir model. Hediye için daha iyisi AL-star serisini öneririm. Kuşkusuz iyidir ancak Lamy Accent Karelia Wood kalemi bana estetik ve maddi açıdan başarısız bir model gibi görünüyor.

      Ek olarak, hediye alacağınız kişi dolmakaleme çok düşkün biriyse efsanevi 2000 modeli çok daha mutlu edecektir diye tahmin ediyorum. Sevgiler.

      Sil
  9. Merhaba ben de bugün Lamy Al Star dolmakalem aldım. Merak ettiğim bu kaleme kesik uç takılabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Safari ve Al Star uçları kolaylıkla sökülüp takılabilir devrimci tip uca sahiptir.

      Hatta, kendiniz 1,1 uç sipariş verip youtube videoları izleyerek yapabilirsiniz.

      Sil
    2. Evet, gayet pratik bir şekilde, birkaç saniyede uç değiştirebiliyorsunuz. Ucun ön tarafı masaya bakacak şekilde masaya koyup, kalemin kapağıyla en uç kısmına hafifçe bastırıp ucu sabitliyor, gövdeyi geriye doğru çekerek ucu çıkarmış oluyorsunuz. Sonra takmak istediğiniz ucu elinizle tık diye takıyorsunuz. Şurada bir görseli var ama umarım zamanla kaybolmaz; http://3.bp.blogspot.com/-jtzYlZtpJEk/T_CPppZiY9I/AAAAAAAACz0/Lf8YOqtNgmk/s1600/P1140103_aa.jpg

      Sil
  10. Ne hediye alsam diye düşünürken bu yazı sayesinde kırmızı bir Lamy yeni sahibini buldu. Çok teşekkür. Yazıdaki tüm tanımlara uyuyordu. Ben de bir tane alacağım sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun diyorum. Mürekkepli kalemlerin dünyasına şahane bir başlangıç.

      Sil
  11. arkadaşlar hediye alıcam bayana allstar mısafari mi all star biraz ağır diyolar kullanım acısından ama aklımda dahep al star var daha once hiç kullanmadım ben yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Safari daha sıcak ve tatlı renkleri var, Lamy AL-star ise metal gövdeli olduğu için soğuk bir hissi var. Ben Safari derim.

      Sil
  12. ayrıca fine uç mu almalıyım medium mu ? medium çok kalın olur mu acaba kullananlar varsa yardımcı olursa sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. M uç çok kalın değildir, kalın olan B uçtur. F uç ise incedir ama mürekkebin rengini rahat rahat görmek ve yazmaktan keyif almak isteniyorsa M veya daha iyisi 1.1 uç almak mantıklı. Ama zaten uçlar ayrıca alınabiliyor, takıp çıkartması çok kolay.

      Sil
    2. yanıtınız için teşekkürler

      Sil
  13. Lamy Türkiye ailesi olarak bloğunuzu takip ediyoruz. Lamy ile yazılanları okuduk ve memnun olduk açıkçası bu kadar şevkle kalemlerimizin kullanılıyor olması bizi çok etkiledi.
    Satış sonrası teknik destek sıkıntısı yaşayan takipçimiz için ise şunları söylemek istedim.
    Lamy'nin sadece Premium serisi kalemleri Almanya'da değişim / tamir görmektedir. Diğer tüm modeller için teknik servis hizmeti Türkiye tarından verilmektedir. Eğer kalemin herhangi bir şekilde değişecek parçası var ise müdehale edilir hatta doğrudan değişime girer. Özellikle Safari ve Al-Star serilerimizde değişim prosedürü uygulanmaktadır.
    info@lamyshop.com.tr adresimizden 7/24 bize mail gönderebilirsiniz. EE ne demişler söz uçar, yazı baki kalır... Bu bilgilendirmemiz de bloğunuzda yerini alsın istedik.

    Saygılarımızla

    Lamy Turkey

    YanıtlaSil
  14. Merhaba;

    Lamy Safari/Al Star/Joy için orjinal Lamy dönüştürücüye alternatif olarak kullanabileceğimiz bir dönüştürücü var mıdır? Aldığım kalemde dönüştürücü çıkmadı, sonradan aldım ama bir şekilde kaybettim ve tekrar aynı meblağ vermek istemiyorum dönüştürücü için. Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben z24'lerin alternatifi yok diye biliyorum. Ama belki şöyle bir çözüm üretebiliriz: Bir tane tüpü şırınga yöntemi ile doldurup ilanihaye kullanabilirsiniz.

      Sil
  15. Elimde lamy vista dolma kalem var yazmiyor ne yazik ki sorun yasiyorum. Yukarida adresleri bulunan lamy Türkiye yetkililerine sorunu yazdim. Bakalim insallah hayirli haberle donerler bana

    YanıtlaSil