27 Kasım 2010

Mürekkep şişesinin gölgesinde düşünceler



Belki değişik bir mürekkep bulurum diye gezinmeye ve yeni deneyimler edinmeye devam ediyorum. Tabii aradığım hiçbir şişeyi bulamadım yine. Bir de kırtasiyecilerin şişenin kapağını açıp mürekkebi göstermeye yanaşmaması çok garip bir tutum, gezdiğim yerler arasında bir tek Panter Kırtasiye şişeleri açıp bir kağıda yazıp mürekkebin rengini gösterdi. Orada da istediğim mürekkep yoktu, gerçi pek şık mürekkep şişeleri vardı ama bunlar daha çok süs amaçlı mürekkeplerdi, fiyatlar da yüksekti biraz.

En çok rastladığım ve garip bir şekilde çok popüler olan şey hediyelik kuştüyünden kalemlerin ve minik mürekkep şişelerinin bulunduğu setler! Bu kuştüylü kalem setleri aslında yazma amaçlı değil. Fakat demek ki çok satılıyor.

Buradan yazıyla ilişkinin çoğunlukla 'göstermelik' olduğu sonucuna varıyorum. Tıpkı bu setlerdeki mürekkep şişeleri gibi hiç açılmayacak veya bir hevesle deneme yapıldıktan sonra masadaki yerine konacak şişeler ve ergonomik olmayan süslü kalemler gibi yazıya uzak bir hayat sürüyoruz galiba.

Oysa yazı bir şenliktir, güzelliktir, keşiftir, insanın kendisine ve tarihine açılan bir kapıdır. Halis ve akıcı mürekkeple dolan kalemler akacak kâğıtlar bulursa hiç durmaz emin olun.

Canları sıkılan, hayattan bezmiş, günlük yaşantının içinde eriyip duran, çeşitli -hiç bitmeyen ve bitmeyecek olan- işlere teslim olmuş, yaşama sevincini kaybetmiş insanlar! Onlar küçük güzellikleri de görmezden geliyor, mürekkebi kurumuş ve tıkanmış bir kalem gibi hiç uyanmayacağı kötü bir rüyada yaşıyor ve karmakarışık bir hayatın ortasında olduğunu düşünmüyor! Uyanmak gerek. İstemek gerek. Biraz bilgi ve biraz da tebessüm gerek.

İyi tasarlanmış bir mürekkep şişesi, yine süs için değil yazmak için tasarlanmış bir dolmakalem, kalemi küstürmeyecek bir kağıt, popüler olduğu için değil gönülden okunacak bir kitap, kaliteli bir hayat sürmek için yeterli.

Kalemin markası, mürekkebin rengi, kağıdın-defterin cinsi size kalmış artık.



 
Bethge (J. Herbin)


Pelikan Edelstein
Montegrappa

Montblanc
 

13 yorum:

  1. Yeni farkettim: Pelikan Edelstein mürekkepleri bir internet sitesi marifetiyle ülkemize getirilmeye başlanmış.

    YanıtlaSil
  2. 19 Şubat 2011 itibari ile, Pelikan Edelstein ların farklı ve uç renklerde raflarda da yer aldığını gördüm. Yalnız hem miktar daha az 32 cc hem de daha pahalı. Kokulu Pelikanlar da gelmiş.
    Hâla bana Mont Blanc şişesi tasarım ve fonksiyon açısından cazip gelir.

    YanıtlaSil
  3. Tasarım olarak bakıldığında, gördüklerim arasındaki en iyi tasarımların Mont Blanc ve Waterman olduğunu söylerim.

    Herbin'in kokulu mürekkepleri (özellikle elma) çok güzel fakat pahalı.

    YanıtlaSil
  4. Yukarda görünen montblanc şişesini nerden temin edebiliriz acaba fikri olan var mı?

    YanıtlaSil
  5. İstanbul'da iseniz Nişantaşı'ndaki Montblanc mağazasından temin edebilirsiniz sanıyorum.

    YanıtlaSil
  6. Ankara' dayım, ama burada da sanırım bir montblanc mağazası var, oraya uğrayacağım. Bu konunun altı uygun değil ama bir iki sorum daha olacak; cartier dolma kalemimde yere düşme sonucu ucunda ciddi anlamda eğilme ve ucun altındaki siyah parçada kırılmalar oldu. Sanırım parçalar değişmek zorunda, nerede yaptırabileceğim ve ne kadar tutacağı konusunda bir fikriniz var mı? İstanbul' da olsa da sorun değil.. Birde montblanc dolma kalemimin mürekkep damlatma kısmında bir sorun var sanırım. Kalem bir yarım saat süreyle bekletilip yazı yazmaya başlayınca ilk bir kaç kelimeyi düzgün yazıyor fakat bir süre sonra kesik kesik yazmaya başlıyor. Mürekkep bir geliyor bir gelmiyor, sorun neyden kaynaklanabilir? Bu arada blog unuzu yeni keşfettim gerçekten çok keyifli yazılar var, paylaştığınız bilgiler için ayrıca teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cartier'nin damağı kırılmış, yeni bir damak takılmalı. Montblanc'da ise bir basınç sorunu var galiba. Eğer olanağınız varsa aldığınız yere gönderip tamir ettirin. Bu şekilde halledilemiyorsa usta bir kalem tamircisine göstermeniz gerek. Geçmiş olsun.

      Bu arada gönül okşayıcı sözleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Ankara' dayım, ama burada da sanırım bir montblanc mağazası var, oraya uğrayacağım. Bu konunun altı uygun değil ama bir iki sorum daha olacak; cartier dolma kalemimde yere düşme sonucu ucunda ciddi anlamda eğilme ve ucun altındaki siyah parçada kırılmalar oldu. Sanırım parçalar değişmek zorunda, nerede yaptırabileceğim ve ne kadar tutacağı konusunda bir fikriniz var mı? İstanbul' da olsa da sorun değil.. Birde montblanc dolma kalemimin mürekkep damlatma kısmında bir sorun var sanırım. Kalem bir yarım saat süreyle bekletilip yazı yazmaya başlayınca ilk bir kaç kelimeyi düzgün yazıyor fakat bir süre sonra kesik kesik yazmaya başlıyor. Mürekkep bir geliyor bir gelmiyor, sorun neyden kaynaklanabilir? Bu arada blog unuzu yeni keşfettim gerçekten çok keyifli yazılar var, paylaştığınız bilgiler için ayrıca teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Mehmet Bey,
    Blog takip eden birisi olmadığımdan ve internette kalem ile ilgili tüm sosyalleşme ve gezinme çabam 'Fountain Pen Network'te cereyan ettiğinden bu güzel günlüğünüzden daha önce haberdar olamamışım. Size, daha yeni kullanmaya niyetlendiğim Twitter üzerinden rastladım. Tam olarak neyi ya da kimi aramaktaydım hatırlamıyorum ama Twitter hesabınızdaki bilgi bölümüne yazdığınız not gülümsetti beni. Dergici ve kitapsever dışında beni anlatıyorsunuz sanki. (Okumayı da severim ama istediğim kadar okuduğumu ya da okumayı uğraş edindiğimi söyleyemeyeceğim maalesef). Ben de mekanik saat ve dolma kalem hastasıyım; Henri Cartier-Bresson hayranı, amatörden biraz hallice bir fotoğrafçılık düşkünüyüm.

    Şimdi tüm günlük sayfalarınızı sondan başa doğru okumaya başladım.
    Şimdiye kadar okuduklarım için tebrik ederim sizi. Merakla geriye kalanları ve bundan sonraki yazılarınızı da okuyacağım.

    Bu uzun girişten sonra bu mesajı yazmamın asıl nedenine gelirsem;

    Mürekkep temin etme konusunda hâlâ sıkıntı çekiyorsanız, size naçizane tavsiyem Türkiye'de bu ürünlerin satıldığını tümden unutun. Buradaki çeşidin ne kadar az olduğunu zaten belirtmişsiniz bir kaç yazınızda. Aradığınızı bulsanız bile fiyatının yurt dışındakinin iki-üç katı olacağını da biliyoruz, çünkü 'Burası Türkiye!'.

    Ben yıllardan beri bunun gibi bütün ihtiyaçlarım için internetten alış verişi kullanıyorum. Mürekkep konusunda size tavsiye edebileceğim iki yer var. (Muhtemelen biliyorsunuzdur ama yine de not düşmüş olayım buraya);

    * La Couronne du Comte
    (Tilburg, Hollanda. http://www.lacouronneducomte.nl/webstore/main/index.php?language=en)
    Kalem, mürekkep, kağıtla ilgili aradığınız herşeyi bulabileceğiniz, fiyatları son derece makul bir mağaza burası. Sahibi de işini seven, çok yardımsever ve dürüst bir insandır (Dennis van de Graaf).
    Kargo ücreti €11-€15 arasında değişir. Tek şişe mürekkep almak için uygun olmayabilir ama toplu alış veriş yaparsınız şişe başına düşen kargo ücretinin çok da yüksek olmayacağını görebilirsiniz.

    * The Writing Desk
    (Suffolk, İngiltere. http://www.thewritingdesk.co.uk/index.php)
    Bu siteden de çok memnunum. Sahipleri karı-koca Anna ve Martin Roberts. Size, ellerinden gelenin en iyisini yaparak yardımcı olacaklarından hiç şüphem yok. Mürekkep konusunda bol çeşit bulabilirsiniz burada da.
    Kargo ücreti £7-£10 ($11-$16) arasındadır.

    Umarım bu sayfayı okuyacak olan kalemperver arkadaşlara biraz olsun yardımcı olabilmişimdir .

    Elinizde kalem, kaleminizde mürekkebiniz eksik olmasın.

    YanıtlaSil
  9. Vay be! 5-7 yıl olmuş sohbetin üzerinden. Benim dolma kalem merakım, yengemin işe yaramıyor diye verdiği Wing Sung 500 model bir kalemle başlamıştı. Aynı kalemi, doğum gününde kardeşime hediye ettim. Çok istiyordu. Sonra bir hediye sitesinden isim yazdırılan marka ve modelsiz bir kalem aldım. Bir süre Monopoly'nin siyah mürekkebini kullanıyordum. Şimdi Pelikan 4001 siyah renk mürekkep kullanıyorum ama pek memnun olmadım mürekkepten. Kalemin ucuna çok geç akıyor ve çok kısa bir süre kullanmasan dahi donma yapıyor. Sanki tıkanıyormuş gibi oluyor. Kalemi kağıda defalarca sürtüyorum mürekkep gelsin diye. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz pahalı ama Sailor mürekkep deneyin, çok beğeneceksiniz.

      Sil