16 Ocak 2011

Zümrüt yeşili

Şişelerin tasarımına hayranım.
Yine de ilginç bir deney oldu.

Winsor & Newton'un küçük mürekkep şişelerine (14 ml) bayılırım. Mürekkepler uçuk tonlarda ama üzerlerindeki resimler çok şahane, üstelik her şişenin geometrik biçimi de çok güzel.

Geçen gün şöyle değişik bir yeşil mürekkep bulmak için bir kırtasiyecide gezinirken 5 TL'ye Winsor & Newton'ın Emerald yani zümrüt yeşili renkli mürekkep şişesinden aldım, çok da fazla beğenmiş değilim, ama hoş bir yeşil olduğu aşikar. Belki beğenenler olur diyerek bir yazayım dedim.

Bir dahaki sefere kurbağa yeşili'ni alırım belki (Brilliant Green) o da Winsor & Newton'ın diğer renkleri gibi hoş bir renk.

Tabii unutmamak gerek,  Winsor & Newton mürekkepleri dolmakalem ile yazı yazmak için tasarlanmış değil, daha çok resim yapmak için üretilmiş.

10 yorum:

  1. Sevgili Mehmet !
    Ellerine sağlık güzel olmuş. Bana da biraz açık geldi. Ben de bir yeşil arıyorum bulamadım gitti...
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. Diamine olsaydı kırtasiyecilerde veya Noodler's bulurduk belki. :(

    Bu arada Noodler's'ın yeni seri mürekkeplerini ve bilhassa yeni yeşilini görmüş müydünüz?

    Noodler's ink: Green.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba üstadım,
    Yazılarınızı zevkle takip etmekteyim. Bilginize sığınarak bir soru sormak istiyorum. Francesco Rubinato mürekkeplerinden kullandığınız oldu mu? Ben bugün 25 Tl ödeyerek küçük bir şişe aldım. Fakat çok canımı sıktı. Bayanların kullandığı oje kıvamında, yapış yapış ve üstelik Bronz rengi yerine kağıt üzerinde görünmeyecek kadar silik yazıyor. Lamy AL-star kalemimin ucuna ve pompasına da tutkal gibi yapıştı:)Kendi cahilliğimden mi kaynaklı, mürekkepin özelliği mi budur, anormal bir durum mudur anlayamadım. Size danışmak istedim.
    Saygılar...

    YanıtlaSil
  4. Ah keşke almasaydınız o mürekkebi! Süs kalemleri gibi süs mürekkebidir FR. Eskilerden şaşmamak gerek. Caran d'Ache, Waterman ve Rotring markalarını öneriyorum, hiç pişman olmazsınız.

    Kaleminizin kötü mürekkebe bulaşan kısmını bir bardak ılık su içine bırakın arınsın günahlarından.

    YanıtlaSil
  5. Önerileriniz için teşekkür ederim.

    Dünya genelinde çok güzel markalar ve çeşitli renk seçeneklerini görüp, onlara ulaşamamak biraz can sıkıcı olup arada da böylesi kazalara sebebiyet veriyor.

    YanıtlaSil
  6. Üstünde "fountain pen" yazmayan bir mürekkebi asla dolmakaleminizde kullanmayın, özellikle "indian" denen mürekkeplerden kaçının ve tabii ki mürekkebi uzun süre yatacak bir kalemde bırakmayın. Eğer kalemde mürekkep kalıp da uç tıkanmış haldeyse, suda bir iki gün bırakın (musluk suyu olabilir), suyun sıcak olması falan gerekmez. Suya belki bir iki damla sirke konabilir. Yine de açılmazsa, Sirkeci Büyük Postanenin sağında kalan Çakmakçılar Yokuşundaki Murat Ustaya kalem götürün, o mutlaka halleder.

    YanıtlaSil
  7. merhabalar Mersin'de oturan babam için İstanbul'da Parker'in emerald green dolma kalem mürekkebini arıyorum. Parker olması da şart değil aslında ama bu konulara çok uzak olduğumdan nerelerde bulabileceğimi bilmiyorum. Anladığım kadarı ile nadir bulunan birşey arıyorum. Bana tavsiyede bulunabilir misiniz lütfen?

    YanıtlaSil
  8. Şunca zamandır öğrendiğim bir şey var: Kaliteli mürekkep bulmak çok zor bu memlekette.

    Ya internetten sipariş vereceksiniz, ABD, Fransa veya Japonya'dan mürekkep getirteceksiniz ya da ev yapımı mürekkep üreten Ali İkizkaya'ya danışacaksınız. Ben Ali İkizkaya seçeneğinden memnunum. :)

    http://yazmakkeyiftir.blogspot.com/'a bakınız.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Mehmet Bey,

    Ben de Winsor & Newton'un morunu aldım geçenlerde. Etiketindeki mürdüm eriği beni cezbetmişti ama mor olmaktan çok uzak, neredeyse açık pembe bir renk çıktı. Üstünde su bazlıdır yazsa da dolmakalemlerimde kullanmaya cesaret edemedim. Bu Winsor & Newton mürekkepler dolmakalemler için uygun mu acaba?

    Teşekkürler,
    Emine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikat şu ki Winsor & Newton'un mürekkep şişeleri çok tatlı.

      Dolmakalem için 'uyumlu' olsa da 'güven veren' bir mürekkep değil çünkü aslen yazı için değil resim için tasarlanmış.

      (Ben de bu sevdadan çabuk vazgeçtim. Hatta bir tanesinin mürekkebini döktüm, etiketini temizledim, şişesine 'dolmakalem mürekkebi' doldurdum. Diğerlerini dökmeye kıyamıyorum.)

      Sil