22 Ağustos 2022

Bir Pul Koleksiyoncusunun Özel Dolmakalemi

 

Pul koleksiyonu yapmıyorum ama konuyla ilgili yayınları ilgiyle okuyorum. 

Her ayın ikinci perşembe günü çıkan İngiliz Stamp dergisinin Mart 2022 tarihli sayısını gecikmeli olarak karıştırınca karşıma ilginç bir "şey" çıktı.

 


Fotoğrafta görüleceği gibi eski bir dolmakalemin ucuna fırça yerleştirilmiş. 

Bu bir dolmakalem ama yazı yazmak veya resim yapmak için kullanılmamış.

Amatör bir pul koleksiyoncusu pulları deftere yapıştırmak için kullanılan küçük kağıt parçalarına yapıştırıcı sürmek için kullanmış.

Bu küçük kağıt parçalarına şarniyer deniiyor, çeşitli markalar ve kırtasiyerde kendiliğinden yapışkanlı olarak satılıyor. 

Ancak bu kalemin sahibi kendi şarniyerini kendisi yapmış belli ki.


2 yorum:

  1. Merhabalar.
    Ben de dolmakalem meraklısıyım. Ama elimde sadece yeni modelden iki tane var. Eski dolmakalemlerimden hiç kalmadı. Zaten öyle çok da kalemim olmamıştı. Sadece ihtiyacım kadar olurdu, onlar da zamanla kullanılmaktan dolayı deforme olunca atıldılar.

    Ben 1977 yılı Mayıs ayı devlet memurlarındanım. O zaman tükenmez kalem de vardı ama pek bu kadar yaygın değildi sanki. Dolmakalem kullanıyordum. Hatta kaleminiz kaliteli olmazsa, ceketinizin iç cebine taktığınız kalem kusar ve bir de bakmışsınız ceketinizin döşü mavi ya da siyah mürekkep olurdu. Ben genelde mavi mürekkep kullanırdım.

    Bizim ilk yıllarımızda maaş bordrolarını elden yapardık. 150 kişinin maaş bordrosunu tükenmez kalem kullanarak yapardım. Bir ara ilçe malmüdürü, bizlerden eski sabit kalemlerile bordroları yapmamızı istedi. Siz bu kalemi bilir misiniz? Su değdiği zaman dağılırdı. Ancak o kalemle yazdığınız yazıların üzerinden zaman geçtikçe daha da koyulaşır ve asla silinip kaybolmazlardı. İşte sayman, bizlerden maaş bordrolarını bu kalemle yapmamızı zorunlu kılmıştı. Böyle bir zorlama yapamazdı ama yetki ve baskıyı kullanarak bize maaş bordrolarını bu sabit kalemle yaptırdı. En çok sıkıntı ucu körelince açmak için kalemtıraş ya da keskin bıçak kullanırdık.

    Ben hala dolmakalemime mürekkebi çekiyor ve günlük defterimi dolmakalemimle yazıyorum. Dolmakalemi ve kullanmayı seviyorum. İşte bendeki kalem hikayeleri böyle.

    Eski ve kullanılmayan bir dolmakalemi böyle güzel bir yapıştırıcı fırçasına döndürmek de çok güzel bir fikir. Benim de böyle ihtiyaç hasıl olduğun da çok orjinal işlerim vardır.
    Güzel ve keyifli bir paylaşımdı. Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar olsun.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Recep Bey, sabit kalem maceranız çok ilginç, hayretle okudum, demek bu tarz zorbalıklar da yapılıyormuş. tükenmezkalemle yazmak da yorucu, dolmakalem yeterli olurdu ama o yıllarda ambargo da vardı yanılmıyorsam, yurtdışından kaliteli kalem gelmiyordu.

    YanıtlaSil