22 Haziran 2017

Olivetti, Dante, Salyangozlar ve Yarış Atları



Belki de daktilo tarihinin en güzel reklam çalışmalarını Olivetti yapmıştır.

Birkaç tanesine bakalım:

Dante Bey, ne yapıyorsunuz?


QZERTY: Sanki çizgilerin ölümsüz olduğunu ima etmiyor mu?

Olivetti gururu: Bakın yazı kültürü tarihinde tüy kalemden nerelere gelinmiş?

Zamanında öyle değildi ama günümüzde çok ironik duran bir ilan.



Peki bugün Olivetti nerede?

Telecom Italia ile birleşen Olivetti, günümüzde hesap makinesinden, 3D yazıcıya, fotokopi makinesinden pos cihazına kadar bir yığın şey üretiyor.

2 yorum:

  1. harika reklamlar her biri sanat eseri tadında ben özellikle iki tanesinde farklı bir güzellik algıladım biri La Lettera 22 nin reklamında yeşil renkli harf çubukları tıpkı kolları açık fırfırlı uçuşan bir bayan eteğini andırıyor balerin gibi diğeri de hemen onun altındaki Olivetti scribe portable yine harf çubukları tıpkı bir mürekkep şişesini andırıyor hemen yanındaki tüylü kalemle uyum içinde belki bana öyle geliyor ama arka planda insan beynine bir çok mesaj gönderiyor gibiler bu arada bu güzel paylaşımınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim.

      Etek ve mürekkep şişesi deyince tekrar baktım ilanlara. Hiç öyle düşünmemiştim doğrusu. :)

      Sil