22 Eylül 2010

Teknik çizim kalemiyle şiir yazmak






Fotoğraftaki kalem 2 mm incelikte bir uç taşıdığından dolayı her an kırılacakmış gibi bir izlenim verse de son derece sağlamdır aslında. Teknik kalemlerin en büyük düşmanı bu tür kalemleri kullanmayı bilmeyenlerdir. Yere düştüklerinde de uçları hasar görürse kullanılmayabilirler fakat bu her türlü kalem için geçerlidir.


Teknik kalemlerle yazı yazmaya çok alıştığımdan günlük kullanım için öncelikli kalemlerim arasında ilk sırada gelirdi, fakat artık Scrikss 17 ve diğer dolmakalemlerin ağırlık kazanmasından sonra hem çini mürekkebini çok sevdiğimden hem de teknik kalemlerin farklı duruşundan hoşlandığım için her zaman yanımda bir tane bulunduruyorum (0.4 veya 0.5 ikisi de güzel).


Rotring'ten ise yıllar önce vazgeçtim (kalitesinden dolayı değil) günlük kullanımda problem yarattığından dolayı Rotring'den uzaklaştım. Çini mürekkebi havayla temas ettiğinde çabuk kuruyan bir mürekkep, kapağı açık bırakılınca ucu da tıkanıyor haliyle. Daha kötüsü kapağı açık bırakmasanız da bir süre sonra kuruma oluyor. Rotring (belki yeni nesil rapidograflarda durum değişmiştir bilemiyorum) eskiden ucu çabuk tıkanan bir kalemdi (15-20 yıl öncesinden söz ediyorum, o zamanlar öyleydi) dolayısıyla sürekli ucunu sallamak gerekiyordu, bu da beni rahatsız ediyordu.


Oysa rapidonun mucidi Rotring'tir aslında (1953). Fakat ben kişisel olarak Faber Castell kullanmayı tercih ediyorum, bu tercih günlük kullanımla ilgili, mimar filan olmadığım için bana gerekli olan şey yazmaya hazır ve içinde iyi bir mürekkep barındıran bir kalem. 


Faber Castell mühendisleri ise ucun her daim ıslak kalmasını sağlayan bir yol bulmuşlar.





Kapağın ucundaki minik vidalı parçayı çıkarıp bir damla su döküyorsunuz, sonra bu kısım suyu emiyor ve yerine vidaladığınızda ucun hep ıslak olmasını sağlıyor. Böylece kalemi sallamaya gerek olmuyor. (Bu arada kapağın içinde ucun ıslak kalmasını sağlayan iki minik plastik top var, bir inceleyin derim, bu kalemi sökmesi çok eğlenceli.)
 

Rotring sevgim ise mürekkep halinde sürüyor, bütün Faber-Castell teknik kalemlerimde Rotring çini mürekkebi kullanıyorum, çok memnunum. 

Ayrıca teknik çizim kalemleriyle resimden anlamayanlara bile resim yaptırır bu kalemler, şiir de yazdırdığı görülmüştür.


3 yorum:

  1. Bizans Bey merhBA,
    Bir teknik çizim kalemi almak istediğim için yazınızı dikkatle okudum ve bir cümlede eksiklik olduğunu farkettim. Rotring kalemi neden tercih etmediğinizi gerçekten çok merak ediyorum. Bu yazıyı tekrar bir elden geçirirseniz çok memnum olurum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Zeynep Hanım,

      Yazıda üstü kapalı geçtiğim kısımları yeni fotoğraflar ekleyerek açıkladım. İyi okumalar dilerim.

      Sil
  2. Teşekkürler Bizans. Çok tatmin edici bir yazı olmuş. Sizin kaleminizin aynısında almaya karar verdim. Mürekkep olarak da çini mürekkebi kullanacağım. Önce Rapido beyaz mürekkep almayı düşünmüştüm ama sanırım siz çini mürekkebi kullanıyorsunuz. Her ne kadar beyaz mürekkebi de çok istesem de bilmediğim konularla ilgili maceraya girmek istemiyorum. Siz ne yapıyorsanız ben de onu yapıp güvenli yoldan gitmeyi tercih ediyorum.

    YanıtlaSil